Elektroniczne katodowe zabezpieczenia antykorozyjne

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 8491
  • Cena netto: 89,43 zł 110,00 zł

Elektroniczne katodowe zabezpieczenia antykorozyjne

Elektroniczne katodowe zabezpieczenia antykorozyjne (ESA)

Urz
ądzenie może zabezpieczyć większość użytkowanych przez nas przedmiotów począwszy od wszelkiego rodzaju samochodów, maszyn i narzędzi w domu i warsztacie do, maszyn rolniczych, ogrodzeń a nawet pokryć dachowych.

Metoda działania ESA jest ogólnie znana i stosowana w przemyśle pod nazwą katodowego zabezpieczenie antykorozyjnego. Metodę tę stosuje się od lat przy zabezpieczaniu okrętów oraz w budownictwie do zabezpieczania przed korozja zbrojeń wewnątrz konstrukcji betonowych, zabezpieczeń zbiorników pod ziemią oraz ruroci
ągów.

Zabezpieczanie metodą katodową polega na polaryzacji części metalowych narażonych na korozję prądem stałym i odchylenie potencjału elektrodowego w kierunku ujemnym. W przypadku zastosowania tego urządzenia dodatnio spolaryzowane projektory ze względu na swą "atrakcyjność elektryczną" przejmują większość procesów korozji na siebie przez co mniej atrakcyjna dla korozji karoseria samochodu jest bezpieczna .

Urządzenie nie dopuszcza do występowania niekorzystnego zjawiska ogniwa elektrycznego i nawet w kontakcie z elektrolitami takimi jak słona woda czy kwaśne deszcze i to nawet przy znacznych powierzchniach niezabezpieczonego metalu takich jak przerysowania odpryski czy nawet istniejąca już korozja. W takiej sytuacji karoseria naszego samochodu lub inny zabezpieczany przedmiot pozostanie bezpieczny.

ESA jest dostosowane do zabezpieczenia każdego pojazdu z zasilaniem 12V - bo właśnie takim napięciem jest zasilane. Urządzenie jest skonstruowane w taki sposób aby było absolutnie bezpieczne dla systemu elektronicznego pojazd oraz wszystkich zamontowanych w nim urządzeń. Pobór prądu jest znikomy, bo 12 mA. Urz
ądzenie jest proste w montażu, zazwyczaj sugerowanym miejscem są rynienki odpływowe pod maską oraz klapa bagażnika, gdzie też przykręcamy lub przyklejamy elektrody.

Montaż w samochodzie

Dla zapewnienia najskuteczniejszego i bezawaryjnego działania urządzenia zaleca się przykręcenie elektrod (sztabki na końcach przewodów) śrubką do karoserii. Pod elektrodą wykonujemy ostrym narzędziem rysę do gołej blachy długości ok 2-3cm i szerokości ok. 2mm oraz przykręcamy elektrodę śrubką, należy pamiętać aby Elektroda leżała na płaskim odcinku karoserii i zakrywała zrobioną uprzednio rysę. W żadnym wypadku nie oczyszczamy powierzchni pod cała elektrodą ! Przez elektrodę musi przepływać woda opadowa , w żadnym
wypadku nie konserwujemy nie zabezpieczamy niczym elektrod! Zalecamy wcześniej przetrzeć całą powierzchnię grubym papierem ściernym. W metodzie katodowej anody przejmują na siebie proces reakcji elektrochemicznej jakim jest korozją. Z tego powodu co pewien czas trzeba kontrolować stan elektrod i stwierdzając bardzo mocne skorodowanie trzeba je po prostu wymienić na nowe. Są to najczęściej sztabki aluminiowo-magnezowe, cynkowo-magnezowe lub cynkowe, mogą być również aluminiowo-cynkowe w których zaciśnięte są przewody. Przewody są zaciskane w elektrodach. Należy pamiętać o zabezpieczeniu samego miejsca połączenia przewodu z elektrodą. Sugerujemy zakup nowych elektrod u nas otrzymają je Państwo z odcinakami przewodów , wystarczy tylko odciąć stare i przylutować nowe elektrody. Oczywiście te dostarczone z urządzeniem powinny wystarczyć na długo ok. 24mc lub dłużej. Montujemy je w miejscach gdzie będą miały styczność z elektrolitem jakim jest woda deszczowa itp. Jest to bardzo istotne w metodzie katodowej.
Protektory muszą mieć styczność z warunkami atmosferycznymi, czyli z przodu w komorze silnika np. w odpływie wody- rynience błotnika, z tyłu również w jakimś odpływie wody np. rynience bagażnika.

W przypadku montażu dwóch urządzeń sugerujemy zamontowac jedno z przodu samochodu a drugie z tyłu unikając tym samym przeciągania przewodów wzdłuż samochodu. Przed montażem należy przeszlifować elektrody grubym papierem ściernym ze wszystkich stron!
Czerwony przewód (zasilanie) akumulator + / Zielono żółty : (masa) akumulator.

Ważne!

Urządzenie musi działać non stop podłączamy je pod napięcie 12V na stałe!  Nie po włączeniu zapłonu! Jeśli chodzi o samo pudełko to montujemy je wewnątrz samochodu gdzieś pod deską kokpitu lub innym dogodnym miejscu podobnie jak alarm samochodowy. Jedna dioda w obudowie zapali się stałym a, poniewaz urzadzenia pracuje impulsowo w momencie pracy urzadzenia zaczną pojawiac sie impulsy drugiej umieszczonej wewnątrz obudowy diody.



Urządzenie nie ma wpływu na odbiorniki i instalacje w samochodzie.